Wederverkoper van tickets, prijzen kunnen hoger zijn dan de nominale waarde.

Veel gestelde vragen

FAQ / Veel gestelde vragen | Bemster

Het antwoord op de meeste vragen kunt u snel vinden in de onderstaande “veel gestelde vragen”.
Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem dan contact met op met onze Klantenservice via het handige Contactformulier of mail onze Klantenservice direct.

1 Bestellen
1.1 Hoe bestel ik Tickets?

Boeken van tickets via Bemster is eenvoudig, snel en veilig.
Het bestelproces bestaat uit enkele stappen. Uw order is definitief als u deze hebt bevestigd en een betaalmethode hebt afgerond in onze beveiligde omgeving.
Kies de tickets voor het evenement dat u wenst te bezoeken.
Maak gebruik van onze zoekfunctie bovenaan de website of kies uit de beschikbare categorieën aan de linkerzijde. Klik op “bekijk tickets”, kies de type plaats, het aantal en klik op in winkelwagen. De geboekte tickets staan nu in uw winkelmandje. Indien u meer tickets voor het event wilt of voor andere evenementen kunt u het winkelwagentje bijwerken of u winkelt nog even verder. Indien u tevreden bent over inhoud van uw winkelwagentje klikt u op “bestelling afronden”.
Op de volgende pagina kunt u kiezen uit 3 mogelijkheden; afrekenen als gast, registreren registreren of inloggen als reeds geregistreerde klant.
Maak uw keuze vul op de volgende pagina al uw gegevens in of controleer de eerder door u ingevoerde gegevens. Klik op “volgende stap”.
Op deze pagina worden de vaste servicekosten per boeking getoond, u klikt ook op deze pagina op “volgende stap”.
Op deze pagina kunt u keuze maken uit de beschikbare vertrouwde en veilige betaalmethoden. U klikt weer op “volgende stap”.
Op deze pagina verkrijgt u een totaaloverzicht van uw order, controleer deze op juistheid en klik op “kopen”.
U komt in onze beveiligde betaalomgeving waar u direct kunt betalen met de door u gekozen betaalmethode. Na deze laatste stap juist te hebben doorlopen is uw bestelling compleet.
Note: U ontvangt tevens een bevestiging van uw order per e-mail. Controleer altijd of deze mail is aangekomen of terecht is gekomen in uw Spam-filter. Indien u geen bevestiging hebt ontvangen, neem direct contact op met onze Klantenservice.

1.2 Ik heb geen bevestiging ontvangen

Als u een bestelling hebt geplaatst bij Bemster maar binnen 10 minuten geen bevestiging hierover heeft ontvangen in uw mailbox, raden wij u aan om eerst te controleren of de mail niet in uw Spam-filter terecht is gekomen. Mocht dit niet het geval zijn dan kunt u het beste direct contact op te nemen met onze Klantenservice. Onze Klantenservice bekijkt samen met u wat er mogelijk fout is gegaan, meestal is het niet nodig om een nieuwe order te plaatsen. Alle orders zijn bindend ook wanneer u geen bevestiging per mail hebt ontvangen. Plaats niet zomaar een nieuwe reservering wanneer uw bank aangeeft dat de betaling wel is geslaagd. Overleg altijd met onze Klantenservice bij eventuele fouten of problemen.

1.3 Ik wil mijn bestelling wijzigen, kan dit?

Nee, wij kunnen helaas uw bestelling niet wijzigen. Wel kunnen wij in sommige gevallen extra kaarten aan uw order toevoegen. Gelieve in dit geval contact op te nemen met onze Klantenservice.

1.4 Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dit?

Orders zijn bindend en kunnen helaas niet geannuleerd worden. De Wet Koop op Afstand waarbij de koper het recht heeft op ontbinding van de koop binnen 14 werkdagen zonder opgave van redenen, is niet van toepassing omdat tickets vallen onder bederfelijke goederen in verband met verbondenheid van executiedatum.

2 Betalen
2.1 Welke betaalmogelijkheden bieden jullie?

U kunt bij Bemster op verschillende manieren betalen.U kunt betalen met Bancontact / MisterCash, Visa, Mastercard, Maestro, iDeal, Paypal en Sofort Banking. Ook kunt u gebruik maken van de traditionele Overboeking, dit kan Nationaal maar ook Internationaal. Al onze betalingen verlopen in een beveiligde omgeving. U ziet dan ook altijd het SSL Secure slotje voor het adres van pagina tijdens het betalen van uw order.

2.2 Kan ik betalen met creditcard?

Ja wij ondersteunen de volgende creditcards; Visa, Mastercard & Maestro.

2.3 Kan ik mijn betaling zelf per Bank overmaken?

Ja, dit kan. Kies in het betaalmenu tijdens het plaatsen van u order voor de optie "Overboeking of Bankoverschrijving" en u kunt zelf de betaling overmaken volgens de aangewezen instructies op het scherm. U dient vooraf rekening te houden dat een overboeking enige tijd in beslag neemt voordat deze zal zijn bijgeschreven bij Bemster. Wij adviseren daarom indien mogelijk gebruik te maken van Mastercard, Visa, Maestro, Bancontact/Mistercash, Paypal, iDeal en Sofort Banking.

2.4 Kan ik per acceptgiro of eenmalige machtiging betalen?

Nee, wij ondersteunen geen acceptgiro of een eenmalige machtiging. U kunt wel gebruik maken van Mistercash/Bancontact, Mastercard, Visa, Maestro, iDeal, Paypal, Sofort Banking of de traditionele Bankoverschrijving.

3 Levering
3.1 Wanneer en hoe worden mijn Tickets verzonden?

Wij streven ernaar om uw tickets uiterlijk 5 dagen voorafgaand aan het event uit te leveren. In sommige gevallen kunnen wij afwijken van deze levertijd. De tickets zelf worden bij u afgeleverd per e-mail (e-tickets) of per aangetekende pakketpost. Op het moment dat uw tickets zijn verzonden ontvangt u automatisch een e-mail ter bevestiging. Deze bevestiging bevat of de e-tickets als bijlage of u verkrijgt uw unieke track-trace code zodat u de zending kunt traceren bij de gekozen Pakketdienst.

3.2 Waarom betaal ik servicekosten?

De servicekosten van Bemster zijn ter dekking van verzending en handling van uw order. Deze servicekosten worden per bestelling gerekend, ongeacht het aantal tickets.

3.3 Kan ik de zending van mijn tickets volgen?

Ja, op het moment dat uw tickets worden verzonden ontvangt u automatisch een e-mail ter bevestiging. Deze bevestiging bevat of de tickets (e-tickets) als bijlage in of u verkrijgt uw unieke track & trace code zodat u de zending kunt traceren bij de gekozen Pakketdienst.

3.4 Ik ga verhuizen, heb een nieuw adres of e-mailadres. Kan ik dit wijzigen?

Indien u deze gegevens wenst te wijzigen zoals het afleveradres voor uw tickets. Log dan in op uw account en voer de wijziging direct door. Indien dit niet lukt, neem dan contact op met onze Klantenservice.

3.5 Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Nee, het niet mogelijk om uw tickets af te halen bij ons. Bemster heeft dan ook geen bezoekadres beschikbaar gesteld. Wij verzenden alle tickets via e-mail of aangetekende pakketpost. U zult uw kaarten dan ook tijdig op het opgegeven adres of e-mailadres ontvangen.

4 Indelingen
4.1 Waar kom ik exact te zitten?

Als u tickets voor een specifiek vak hebt besteld, ontvangt u uiteraard tickets in dit vak. De toewijzing van zitplaatsen binnen een categorie wordt bepaald op basis van binnenkomst en aantal. Uw boeking dient volledig afgerond en betaald te zijn binnen 5 dagen na reservering. Het is op dit moment niet mogelijk om tijdens het bestellen een exacte plaats te kiezen. Zitplaatsen zijn bij elkaar en kunnen verdeeld zijn over verschillende plaatsen binnen de categorie.

4.2 Wat is de categorie indeling van de kaarten op jullie website?

Bemster hanteert verschillende ticketcategorieën, waarvan dit de meest voorkomende zijn:
Staanplaatsen: Met deze kaart krijgt u een staanplaats voor een evenement.
Toegangskaarten: Met deze kaart krijgt u algemene toegang tot het evenement.
Zitplaatsen (zonder specificatie): Met deze kaart krijgt u in zitplaats waarbij geen categorie beschikbaar is omdat een gevarieerd aanbod is.
Zitplaatsen Arenavloer: Met deze kaart verkrijgt u zitplaatsen die doorgaans op de begane grond zich bevinden, veelal recht voor het podium.
Zitplaatsen lange Zijde: Dit zijn zitplaatsen die zich bevinden op de tribune gelegen aan de lange zijdes van de locatie.
Zitplaatsen korte zijde: Dit zijn zitplaatsen die zich bevinden op de tribune gelegen aan de korte zijde van de locatie. De korte zijde is bijvoorbeeld in geval van voetbalwedstrijd, achter het doel.
Zitplaatsen eerste ring: Dit zijn zitplaatsen die zich bevinden in de tribunes op de eerste ring van de locatie. Dit is in een stadion de ring die het dichts bij de grond is.
Zitplaatsen tweede ring: Dit zijn zitplaatsen die zich bevinden op de tweede ring van de locatie. Dit is in de meeste stadions de bovenste ring van de tribunes.
Weekendkaarten en dagkaarten: Deze kaarten geven u toegang per weekend of dag. Veelal zijn dit kaarten voor festivals. U dient er rekening mee te houden dat in geval van weekendkaarten er geen campingplaats of overnachting bij de plaats zit. Deze dient u zelf elders te boeken.
Note: Indien u twijfelt over kunt u het beste vóór het plaatsen van uw boeking contact opnemen met onze Klantenservice. Zij vertellen u graag wat er bij een bepaald soort kaart is inbegrepen en wat de verschillende kaartsoorten inhouden.

4.3 Wat is het verschil tussen zitplaatsen categorie 1 en 2

Bemster is een wederverkoper van tickets. Hierdoor is het niet altijd mogelijk om een exacte aanduiding te geven van vak, rij of stoelnummers. Wij nemen niet altijd de categorie-indeling over van organisatoren, tenzij anders staat vermeld. Onder zitplaatsen categorie 1 vallen veelal de tickets die in de onderste helft van de locatie zich bevinden. Onder zitplaatsen categorie 2 vallen veelal de tickets die in de bovenste helft van de locatie zich bevinden.
Note: Stel een organisator biedt de kaarten aan in verschillende 6 zitplaatsrangen, dan vallen de categorie 1 zitplaatsen binnen de rangen/levels 1, 2 en 3. De categorie 2 zitplaatsen vallen dan binnen de rangen/levels 4, 5 en 6.

4.4 Zijn de zitplaatsen die ik heb geboekt naast elkaar?

Wij streven ernaar om alle zitplaatsen binnen 1 order naast elkaar te plaatsen. De ervaring leert ons dat dit in veel gevallen geen probleem is, mits het niet om een reservering gaat voor een hoog aantal tickets. Bemster garandeert zitplaatsen bij elkaar. In onfortuinlijke gevallen is het soms helaas niet anders mogelijk dan dat uw tickets zich niet naast elkaar bevinden. Wij zullen er in dat geval voor zorgen dat de zitplaatsen zo dicht mogelijk bij elkaar in de buurt zijn. Gelukkig is dit eerder een uitzondering dan feit en zijn wij voor boekingen meestal in staat om kaarten naast elkaar te plaatsen.

4.5 Verkoopt Bemster ook rolstoelplaatsen?

Nee, wij verkopen geen rolstoelplaatsen. Indien u op zoek bent naar rolstoelplaatsen dan adviseren wij u om contact op te nemen met de locatie waar het evenement zal plaats vinden.

5 Algemeen
5.1 Wederverkoper, wat betekent dit?

Een wederverkoper van tickets is een verkoper die kaarten verhandeldt die reeds doorverkocht zijn. Een wederverkoper van tickets is niet de eerste (primaire) aanbieder (promotor of organisator) van het ticket en maakt geen deel uit van officiële verkooppunten.

5.2 Een doorverkocht tickets, wat is dit?

Een doorverkocht ticket is een ticket waarvan de koper op onze website niet de eerste koper van de kaart is.

5.3 Waarom kan ik al voor de officiële voorverkoop van het evenement is begonnen?

Wij betrekken onze tickets uit ons betrouwbare netwerk van vaste leveranciers en kunnen daarom ook voor de start van een voorverkoop van een evenement uw reservering garanderen. Dit betekent dus niet dat Bemster uw kaarten al in handen heeft, maar dat u een gegarandeerde reservering plaatst zodat Bemster voor u de kaarten regelt nadat deze officieel in de verkoop zijn gegaan.

6 Mijn ontvangen tickets
6.1 Waarom staat er een andere naam op mijn tickets?

Wij zijn wederverkoper van tickets voor diverse evenementen. Wij kopen onze kaarten in binnen een groot netwerk van leveranciers. De kaarten die u hebt ontvangen zijn reeds doorverkocht. De naam die u op de kaart ziet staan is de naam van de eerste koper. De gegevens van de eerste koper dienen wel op de kaart te blijven staan. Iedere kaart heeft een eigen unieke barcode waarmee de geldigheid van de kaart en uw toegang tot het evenement gegarandeerd is.

6.2 Waarom staat er een andere prijs afgedrukt op de kaart dan de prijs die ik betaald heb?

Wij zijn wederverkoper van tickets voor diverse evenementen. Wij kopen onze kaarten in binnen een netwerk van betrouwbare leveranciers. De prijs die u betaald heeft voor uw tickets is tot stand gekomen door marktwerking, waarna we op onze inkoopprijs een mark-up rekenen. Omdat de inkoopprijs vaak hoger ligt dan de kostprijs van het ticket is onze verkoopprijs ook hoger. De prijs die u heeft betaald vertegenwoordigen de kosten en moeite tot het verkrijgen van de tickets. Het kan in sommige gevallen ook voorkomen dat tickets voor een minder populair evenement bij ons goedkoper worden aangeboden dan de prijs die staat afgedrukt op de kaart.

6.3 Hoe weet ik dat mijn ontvangen kaart of e-ticket geldig is?

Bemster levert alleen originele en daarmee geldige tickets voor evenementen. De tickets worden door ons in de originele staat geleverd. Dit betekend dat in veel gevallen de oorspronkelijke kostprijs en de naam van de eerste koper nog staat vermeld op de kaart. De tenaamstelling van de door u ontvangen tickets doen niets aan aan de geldigheid van uw kaart. De unieke barcode die op iedere kaart staat afgedrukt zullen u toegang geven tot het evenement. Doordat wij elke kaart controleren kunnen wij garanderen dat uw ontvangen kaart uniek is en er geen duplicaten in omloop zijn. U bent dus de enige die beschikking heeft over de door u ontvangen kaarten. Heeft u nog vragen over uw ontvangen kaart? Neem dan altijd alleen contact op met Bemster. Onze Klantenservice staat u graag te woord.

6.4 Verplaatst evenement?

In enkele gevallen wordt een evenement verplaatst door verschillende redenen vanuit de organisatie. Indien een evenement wordt verplaatst bent u gehouden de nieuwe datum te accepteren. U bent zelf verantwoordelijk zich op de hoogte te stellen van eventuele verplaatsing van het evenement. Neem altijd in geval van twijfel of vragen contact op met onze Klantenservice, zij kunnen u informatie verstrekken rondom een verplaatst evenement. Helaas gaan we niet over tot restitutie van betaling bij een verplaatst evenement.

6.5 Afgelast evenement?

Soms komt het voor dat een evenement volledig wordt afgelast en niet verplaatst naar een andere datum. Indien een evenement wordt afgelast vergoed bemster de door u betaalde prijs van de tickets, op voorwaarde dat u de toegangsbewijzen (aangetekend) retour zal zenden aan bemster binnen twee weken na bekendmaking van annulering van het event. De vergoeding wordt binnen 90 dagen door bemster overgemaakt op uw geregistreerde rekeningnummer. U bent zelf verantwoordelijk zich op de hoogte te stellen indien een evenement is afgelast. Neem altijd in geval van twijfel of vragen contact op met onze Klantenservice, zij kunnen u informatie verstrekken rondom een afgelast evenement.

Contactformulier Klantenservice
* Verplichte velden