Veel Gestelde Vragen

1 Bestellen

1.1 Algemene Voorwaarden

Op alle bestellingen bij Bemster zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing. Raadpleeg onze Algemene Voorwaarden: https://www.bemster.nl/service/general-terms-conditions/

1.2 Ik heb geen bevestiging ontvangen

Als u een bestelling hebt geplaatst bij Bemster maar binnen 10 minuten geen bevestiging hierover heeft ontvangen in uw mailbox, raden wij u aan om eerst te controleren of de mail niet in uw Spam-filter terecht is gekomen. Mocht dit niet het geval zijn dan kunt u het beste direct contact op te nemen met onze Klantenservice. Onze Klantenservice bekijkt samen met u wat er mogelijk fout is gegaan, meestal is het niet nodig om een nieuwe order te plaatsen. Alle orders zijn bindend ook wanneer u geen bevestiging per mail hebt ontvangen. Plaats niet zomaar een nieuwe reservering wanneer uw bank aangeeft dat de betaling wel is geslaagd. Overleg altijd met onze Klantenservice bij eventuele fouten of problemen.

1.3 Ik wil mijn bestelling wijzigen, kan dit?

Nee, wij kunnen helaas uw bestelling niet wijzigen.

1.4 Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dit?

Orders zijn bindend en kunnen helaas niet geannuleerd worden. De Wet Koop op Afstand waarbij de koper het recht heeft op ontbinding van de koop binnen 14 werkdagen zonder opgave van redenen, is niet van toepassing omdat tickets vallen onder bederfelijke goederen in verband met verbondenheid van executiedatum.

2 Betalen
2.1 Hoe kan ik betalen

Betalen is niet mogelijk

3 Levering
3.1 Wanneer en hoe worden mijn Tickets verzonden?

Alle e-tickets zijn reeds afgeleverd op het opgegeven e-mailadres tijdens bestelling. Heeft u de tickets niet (meer) ontvangen? Stuur ons dan een mail op: klantenservice@bemster.nl met daarin uw ordernummer en wij sturen u de e-tickets zo spoedig mogelijk opnieuw toe.

3.2 Waarom betaal ik servicekosten?

De servicekosten van Bemster zijn ter dekking van verzending en handling van uw order. Deze servicekosten worden per bestelling gerekend, ongeacht het aantal tickets.

3.3 Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Nee, het niet mogelijk om uw tickets af te halen bij ons. Bemster heeft dan ook geen bezoekadres beschikbaar gesteld. Wij verzenden alle tickets via e-mail of aangetekende pakketpost. U zult uw kaarten dan ook tijdig op het opgegeven adres of e-mailadres ontvangen.

4 Indelingen
4.1 Waar kom ik exact te zitten?

Als u tickets voor een specifiek vak hebt besteld, ontvangt u uiteraard tickets in dit vak. De toewijzing van zitplaatsen binnen een categorie wordt bepaald op basis van binnenkomst en aantal. Uw boeking dient volledig afgerond en betaald te zijn binnen 5 dagen na reservering. Het is op dit moment niet mogelijk om tijdens het bestellen een exacte plaats te kiezen. Zitplaatsen zijn bij elkaar en kunnen verdeeld zijn over verschillende plaatsen binnen de categorie.

4.2 Wat is de categorie indeling van de kaarten op jullie website?

Bemster hanteert verschillende ticketcategorieën, waarvan dit de meest voorkomende zijn:
Staanplaatsen: Met deze kaart krijgt u een staanplaats voor een evenement.
Toegangskaarten: Met deze kaart krijgt u algemene toegang tot het evenement.
Zitplaatsen (zonder specificatie): Met deze kaart krijgt u in zitplaats waarbij geen categorie beschikbaar is omdat een gevarieerd aanbod is.
Zitplaatsen Arenavloer: Met deze kaart verkrijgt u zitplaatsen die doorgaans op de begane grond zich bevinden, veelal recht voor het podium.
Zitplaatsen lange Zijde: Dit zijn zitplaatsen die zich bevinden op de tribune gelegen aan de lange zijdes van de locatie.
Zitplaatsen korte zijde: Dit zijn zitplaatsen die zich bevinden op de tribune gelegen aan de korte zijde van de locatie. De korte zijde is bijvoorbeeld in geval van voetbalwedstrijd, achter het doel.
Zitplaatsen eerste ring: Dit zijn zitplaatsen die zich bevinden in de tribunes op de eerste ring van de locatie. Dit is in een stadion de ring die het dichts bij de grond is.
Zitplaatsen tweede ring: Dit zijn zitplaatsen die zich bevinden op de tweede ring van de locatie. Dit is in de meeste stadions de bovenste ring van de tribunes.
Weekendkaarten en dagkaarten: Deze kaarten geven u toegang per weekend of dag. Veelal zijn dit kaarten voor festivals. U dient er rekening mee te houden dat in geval van weekendkaarten er geen campingplaats of overnachting bij de plaats zit. Deze dient u zelf elders te boeken.
Note: Indien u twijfelt over kunt u het beste vóór het plaatsen van uw boeking contact opnemen met onze Klantenservice. Zij vertellen u graag wat er bij een bepaald soort kaart is inbegrepen en wat de verschillende kaartsoorten inhouden.

4.3 Wat is het verschil tussen zitplaatsen categorie 1 en 2

Bemster is een wederverkoper van tickets. Hierdoor is het niet altijd mogelijk om een exacte aanduiding te geven van vak, rij of stoelnummers. Wij nemen niet altijd de categorie-indeling over van organisatoren, tenzij anders staat vermeld. Onder zitplaatsen categorie 1 vallen veelal de tickets die in de onderste helft van de locatie zich bevinden. Onder zitplaatsen categorie 2 vallen veelal de tickets die in de bovenste helft van de locatie zich bevinden.
Note: Stel een organisator biedt de kaarten aan in verschillende 6 zitplaatsrangen, dan vallen de categorie 1 zitplaatsen binnen de rangen/levels 1, 2 en 3. De categorie 2 zitplaatsen vallen dan binnen de rangen/levels 4, 5 en 6.

4.4 Zijn de zitplaatsen die ik heb geboekt naast elkaar?

Wij streven ernaar om alle zitplaatsen binnen 1 order naast elkaar te plaatsen. De ervaring leert ons dat dit in veel gevallen geen probleem is, mits het niet om een reservering gaat voor een hoog aantal tickets. Bemster garandeert zitplaatsen bij elkaar. In onfortuinlijke gevallen is het soms helaas niet anders mogelijk dan dat uw tickets zich niet naast elkaar bevinden. Wij zullen er in dat geval voor zorgen dat de zitplaatsen zo dicht mogelijk bij elkaar in de buurt zijn. Gelukkig is dit eerder een uitzondering dan feit en zijn wij voor boekingen meestal in staat om kaarten naast elkaar te plaatsen.

4.5 Verkoopt Bemster ook rolstoelplaatsen?

Nee, wij verkopen geen rolstoelplaatsen. Indien u op zoek bent naar rolstoelplaatsen dan adviseren wij u om contact op te nemen met de locatie waar het evenement zal plaats vinden.

5 Algemeen
5.1 Wederverkoper, wat betekent dit?

Een wederverkoper van tickets is een verkoper die kaarten verhandeldt die reeds doorverkocht zijn. Een wederverkoper van tickets is niet de eerste (primaire) aanbieder (promotor of organisator) van het ticket en maakt geen deel uit van officiële verkooppunten.

5.2 Een doorverkocht tickets, wat is dit?

Een doorverkocht ticket is een ticket waarvan de koper op onze website niet de eerste koper van de kaart is.

6 Mijn ontvangen tickets
6.1 Waarom staat er een andere naam op mijn tickets?

Wij zijn wederverkoper van tickets voor diverse evenementen. Wij kopen onze kaarten in binnen een groot netwerk van leveranciers. De kaarten die u hebt ontvangen zijn reeds doorverkocht. De naam die u op de kaart ziet staan is de naam van de eerste koper. De gegevens van de eerste koper dienen wel op de kaart te blijven staan. Iedere kaart heeft een eigen unieke barcode waarmee de geldigheid van de kaart en uw toegang tot het evenement gegarandeerd is.

6.2 Waarom staat er een andere prijs afgedrukt op de kaart dan de prijs die ik betaald heb?

Wij zijn wederverkoper van tickets voor diverse evenementen. Wij kopen onze kaarten in binnen een netwerk van betrouwbare leveranciers. De prijs die u betaald heeft voor uw tickets is tot stand gekomen door marktwerking, waarna we op onze inkoopprijs een mark-up rekenen. Omdat de inkoopprijs vaak hoger ligt dan de kostprijs van het ticket is onze verkoopprijs ook hoger. De prijs die u heeft betaald vertegenwoordigen de kosten en moeite tot het verkrijgen van de tickets. Het kan in sommige gevallen ook voorkomen dat tickets voor een minder populair evenement bij ons goedkoper worden aangeboden dan de prijs die staat afgedrukt op de kaart.